
Wie ben ik?
Mijn naam is Ursula –
Expert in Klantenservice
Woorden zijn slechts 7% van onze taal. Daar moet je bij contact per e-mail bewust van zijn. Met dank aan mijn NLP-opleidingen weet ik welke woorden ik kan toevoegen om het gebrek aan tonaliteit en fysiologie te compenseren. Hoe je kale woorden kunt omtoveren tot warme en betekenisvolle zinnen.
Het toveren met woorden, de ander middels woorden het gevoel geven dat je hem/haar ziet en hoort, jezelf erop betrappen dat je tijdens het schrijven van je reactie een vriendelijke glimlach op je gezicht hebt. Dat is toch magisch??
Door mijn profilering als VA in Klantenservice viel ik op bij succesvolle, online ondernemers. De lat lag hier nog weer hoger en dat motiveerde mij om me verder te ontwikkelen, nog beter te worden.
Na een aantal jaar groeide ik door naar de rol van Operations Manager en sinds 2022 behoor ik tot een select groepje van gecertificeerd Integrators.
20 jaar
Ursula heeft 20 jaar ervaring in de klantenservice, waarvan het grootste gedeelte door zelf uitvoerend bezig te zijn. Haar eigen ervaringen, leerpunten en lessen deelt ze. Praktijkgericht, no-nonsense en to the point om een klantenservice te verbeteren.
Manager
Als operations manager weet Ursula wat ondernemers en managers belangrijk vinden, wat er nodig is om een team goed te laten functioneren en hoe een team aangestuurd moet worden. Wat ze nodig hebben om hun werk nóg beter te kunnen doen.
Integrator
Als integrator is Ursula veelal strategisch bezig en vertaalt ze de visie van de ondernemer naar concrete taken en doelen. Maar ze zoekt ook naar A-spelers die in staat zijn hun werk zelfstandig uit te voeren, overzicht te houden en een stapje extra doen.
Passie
Klantenservice is en blijft Ursula’s passie.
Jaren geleden al ontwikkelde ze een aantal e-books en werkte ze ideeën uit. Maar dat alles is op de plank blijven verstoffen. Ze had de moed niet er iets mee te doen. Tot nu!

Caroline Perrée
Ursula denkt mee, is proactief en creatief, super praktisch, klantgericht en zorgvuldig. Ze regelt, stemt af, communiceert, lost op, en heeft altijd wel een idee over hoe iets nog handiger kan.
Ik heb geen middelbare school
diploma… so what?!
Ik zat in Havo 4 toen al tijdens het eerste trimester duidelijk werd dat ik dat jaar niet ging halen. Een zwaar pakket wat totaal niet bij mij paste deed me de das om. Tot op de dag van vandaag ben ik mijn mentor van toen dankbaar. Hij stelde mij een vraag dat alles in gang zette.

“Wat wil je later worden?” luidde de vraag.
Een veel gestelde vraag maar met zóveel betekenis voor mij. Want wat ik wilde worden, wist ik al vanaf dat ik zes was. Ik wilde secretaresse worden!
Het vakkenpakket wat ik had gekozen, had daar werkelijk niets mee te maken. Op geen enkele logische manier voegde het iets toe.
Mijn mentor motiveerde me mijn eigen plan te trekken en me niets aan te trekken van wat anderen vonden, dachten of zeiden. Als dít was wat ik wilde, moest ik ervoor gáán. Hij spoorde me aan te onderzoeken hoe en op welke manier ik secretaresse kon worden.
Natuurlijk had ik veel mensen in mijn omgeving die sceptisch waren. Die zeiden dat ik de grootste fout van mijn leven maakte. Dat ik mijn toekomst vergooide door de middelbare school niet af te maken.
Ik zag dat anders. De schoolvorm die mijn middelbare school hanteerde, paste simpelweg niet voor mij. Het vakkenpakket bracht mij niet bij mijn einddoel. Voor mijn gevoel maakte ik mijn middelbare school wél af, mijn tijd daar was klaar. Ik deed alleen geen afsluitend examen. So what?!?
En zo maakte ik na Havo 4 de overstap naar het MBO. Ik zat daar zóveel meer op mijn plek. Het ging bijna allemaal als vanzelf en ik zat in een heerlijke flow. In twee jaar tijd, waarbij ik ook nog eens drie stages heb gelopen (waarvan 1 in Duitsland), kreeg ik mijn felbegeerde papiertje in handen en mocht mijn schooltas eindelijk in de vlaggenmast. Wat was ik trots!
Een halfjaar na het afronden van mijn opleiding vond ik een fantastische baan bij een groot trainingsinstituut. Daar ging mijn ontwikkeling vrolijk verder. Op meerdere afdelingen werd ik ingezet vanwege mijn grote interesse, nieuwsgierigheid en leergierigheid. Ik maakte me dingen snel eigen, wat van grote waarde was voor mijn werkgever.
Ook naast mijn fulltime baan bleef ik opleidingen en cursussen volgen. Ik had nog zóveel meer in mijn mars wat er nog niet uitkwam. In 2011 zette ik voorzichtig de eerste stappen in de ondernemerswereld.
In 2013 besloot ik hier volledig voor te gaan en dat heeft geresulteerd in meerdere langdurige en plezierige samenwerkingen. En daarnaast bleef ik me verder ontwikkelen, specialiseerde ik me en groeide door naar hogere functies zoals operations manager en integrator.
Inmiddels is mijn droom van toen ik 6 was in het tienvoudige verdubbeld. Hoe groter ik word, hoe groter ook mijn dromen worden. Nog steeds droom ik groots en blijf ik doelbewuste stappen zetten om die dromen te realiseren.
The sky is not the limit!
Gratis test – Ontdek hoe hoog jij scoort op de ladder van
klantenservice-expert
In deze test ontdek je of jij het in je hebt om de klantenservice naar een hoger level te tillen, waardoor je van onmisbare waarde wordt voor het bedrijf en klanten dol op je zullen zijn.
Zie jij altijd kansen om de klantenservice te optimaliseren? Ben je klantgericht en doortastend? Kun je tussen de regels door lezen en herken je koopsignalen?
Misschien schuilt er ook in jou een Expert in Klantenservice!
Doe de test en ontdek hoe hoog jij scoort op de ladder van Klantenservice-expert.

